För er hemmafixare!

För någon vecka sedan fixades en ny garderob in i huset och i den hemmastadde sig 4 stycken superpraktiska "lådor" från IKEA för förvaring. Alltså för första gången hamnade alla Elins tjusiga underkläder i OLIKA högar, sortera mera! MEN....(ja det kommer ju alltid ett förnämligt "men" i slutet på alla händelser) dessa fyra räckte ju såklart inte till Fröken Schybergs alla lösdrivande pryttlar och tingestar. Så då får man ju försöka sätta fart på fantasin och ta en...skokartong...SUCK för dessa eländigt tråkiga intetsägande varelser som endast fyller de praktiska ändamålen och inte de estetiska... MEN (igen) så klipp, klipp, tejp och hux flux har man en alldeles förfärligt tjusig liten låda som slukar sockar och knäskydd som varit på vift! :)

Tänkte visa lite snabbt hur det blev...



Detta är ju inte mitt mästerverk då utan IKEA:s, men dom kan väl få ett Godkänt i alla fall?



Steg 1, En charmant ful kartong, sax, tejp och något mysigt inslagspapper! All you need (sen använde jag ett snyggt snöre och tidningspapper för att dekorera lite)






Steg 2, mät med hjälp av kartongen hur mycket papper som behövs på sidorna, sen klipper man och viker in för att få en snygg kant. Finns kasnke bättre sätt men detta funkar finfint enligt mig! JAg tog själva lådan först och locket i en del för sig.







Fix färdigt!! Vek ett litet kuvert av tidningspapper för att det skulle hända något men allt är ju valfritt och personligt! Nu har mina ensamma sockar och sjalar en plats att bo på ovanpå min garderob. Och det tog inte mer än 20 minuter, pyssla på människor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0