Ogräs

Jaaa ogräs tycks ju ha en förmåga att froda sig, föröka sig och växa sig större än alla de blommor och lökar man vill ska växa! Det tar all näring allt solljus och utrotar min lilla rabatt, så idag var det väl på tiden att jag fick tummen ur *** att ta en spade och en kratta och rycka bort ohyran med rötter och allt! (allt=jord, maskar, sniglar m.m) Nu råkade det ju självfallet vara så att lilla Elin hade liiite svårt att urskilja vad som var vad(jag tror ogräs kan kamouflera sig!)så det hände nog att en liten blommande växt eller två åkte med spaden bort till brashögen och slutade sina dagar liggandes blottade i solljuset. Mitt djupaste deltagande!
Så nu blir det till att handla nya växter igen! :D ska spana lite på perenner på min APU och se vad jag kan hitta för spännande, helst något som är EXTREMT olikt allt ogräs! (önska mig lycka till....)
    Så dagens i-lands problem är alltså att ogräs växer lika fort som håret på benen(hallå evolutionen!!? vi behöver det inte längre!) och att Elin visst råkade..hrrm..spetsa en liten nyckelpiga på krattan...Så om det blir regn imorgon får ni väl skylla på mig antar jag..

Ha det gott allihop och ta tag i spaden så utrotar vi ogräset en gång för alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0