vakna upp!

Nu när till och med den lilla krokusen har vaknat, får väl även jag göra ett uppryck och ge mig in på skrivandets bana igen. Egentligen vet jag inte varför jag startade en blogg, grupptryck? en blogg är väl egentligen till för att uttrycka sig. En egen sida där man kan skriva vad man vill, hur man vill och när man vill. Det finns inga svenska lärare som kommer med den röda pennan och säger att "den här meningen är inte grammatiskt korrekt" och det finns ingen historielärare som kan säga "att den där mannen har aldrig fört krig mot japanerna". Nej, det är fria stavelser och åsikter som ska sväva fram ur tangentbordet fast jag måste erkänna att mitt fingrande över tangentbordet snarare sniglar isg fram än svävar. Kanske har mina åsikter tagit slut, kanske har någon annan redan fört min talan, ärligt talat jag vet inte. Det är inte så att jag inte tycker något om något, jag tycker massor om massor. Tex att alla fonder på interenet är snååååla, att bönder är härliga vad än alla stadsbor säger (tummen upp för skit under naglarna) och att man tappar kontakten med någon betyder inte att man tappat vänskapen. Det fick jag bevis för igår, hörde ni det BEVIS sån där som kan kan hålla fram framför näsan på poliserna, ta på och peka på:D trot eller ej en vän sen gammalt som jag inte pratat med på säkert ett år fick för sig att ringa. Bara sådär. Visst blir man glad? och visst finns det så mycket mer att prata om och man märker förändring så mycket mer. Jag säger att saknad är bra och att man tappar kontakten ett tag betyderinte att den för alltid är förlorad. Jag har en vännina vars pojkvän sen inte så farligt långt tillbkaa är bortrest i en vecka, och hon håller med. Man ska inte ses varje dag och det är bra att få längta lite. Så alla par därute (jag tänker på ett speciellt) om han flyttar för att studera så betyder inte det slutet på ett förhållande, visst färre möten, dyrare telefonräkning, mindre närkontakt men desto billigare bensinkostnader och större lycka och uppskattning när ni äntligen ses. Så sakna på go vänner, nu har jag saknat min sjuksäng alldeles för länge så ska gå och bädda ner mig en stund och njuta av återseendet. Har precis delgett er av en åsikt, min alldeles egna. Jag är stolt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0